poniedziałek, 19 września 2016

Sernik z mlekiem skondensowanym

Dzień dobry :)
Temperatura odpuściła, upały odeszły więc pora odpalać piekarniki.
Kochani, mam dla Was przepis na sernik z mlekiem skondensowanym.
Spróbujcie a nie pożałujecie. 
Uwierzcie mi :)
Na uszko Wam szepnę, że sernik zrobił furorę podczas sesji do Chwili Dla Ciebie jaką ostatnio miałam wspólnie z moją mamuśką :)

Sernik z mlekiem skondensowanym






Składniki


1 kilogram sera twarogowego śmietankowego

2 budynie śmietankowe na 0,5 litra mleka

150 gram herbatników petit-beurre

1 puszka mleka skondensowanego słodzonego (533 gramy)

5 jajek

0,5 szklanki cukru

1 szklanka śmietanki 30 %



Sposób przygotowania


Ser twarogowy przełożyć do miski. Dodać cukier i utrzeć mikserem. Cały czas ubijając dodać jajka i proszek budyniowy. Do masy serowej wlać mleko skondensowane. Wymieszać. Śmietankę ubić na sztywno. Dodać do masy serowej i delikatnie wymieszać łyżką. Na blachę wyłożyć papier do pieczenia. Na dnie ułożyć herbatniki petit-beuerre. Na herbatniki wylać masę serową. Ciasto piec 1 godzinę w 160 - 180 st C lub do tzw "suchego patyczka". Po upieczeniu dobrze ostudzić. Na wierzchu ułożyłam kwiatki cukrowe. 
Jeżeli ktoś nie lubi bardzo słodkich wypieków cukier w serniku można pominąć :) Samo mleko skondensowane słodzone wystarczy :) 

Sernik w wykonaniu Pani Basi 


Przepis bierze udział w konkursie LAYMAN OD KUCHNI – BITWA NA PRZEPISY
www.layman.pl/bitwa-na-przepisy.

11 komentarzy:

  1. Coś w sam raz dla mnie :) Gratuluję sesji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealna propozycja dla mnie, bo sernik wygląda na kremowy, ale przy tym delikatny i lekko musowy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej Kasiu ! Wchodzę na bloga po półrocznej przerwie a u Ciebie jak zwykle pysznie :). Buziaki )*

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej Kasiu ! Wchodzę na bloga po półrocznej przerwie a u Ciebie jak zwykle pysznie :). Buziaki )*

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialny sernik, na jednym kawałku by się nie skończyło :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie widziałam tak pięknego sernika! Dosłownie jem oczami!

    OdpowiedzUsuń
  7. Na jaką blaszkę jest przepis?

    OdpowiedzUsuń