poniedziałek, 11 stycznia 2016

Devolaje

Dzień dobry :)
Dzisiaj propozycja mięsna.
Moja rodzinka bardzo lubi devolaje i dlatego postanowiłam je przygotować.
Zawsze mięso z piersi kurczaka zawijałam jak roladkę w środku z kawałkiem masła. 
Kolega, który ma firmę cateringową uświadomił mnie, że mięso na devolaje jest zmielone.
Wielkie było moje zdziwienie no ale postanowiłam spróbować tej nowości.
Wiecie co, od dzisiaj tylko devolaje z mielonego mięsa.
Wyszły rewelcyjne :)
Jaruś :) dziękuję za cenne rady :)

Devolaje




Składniki
 
2,5 kilograma piersi z kurczaka
200 g masła
1 pęczek zielonej pietruszki
sól do smaku
pieprz do smaku
4 szklanki wody
1,5 szklanki mąki
1 jajko
bułka tarta do obtoczenia
olej do smażenia
 
 
Sposób przygotowania
 
Piersi z kurczaka umyć pod bieżącą wodą. Osuszyć ręcznikiem papierowym. Pokroić na mniejsze kawałki i zmielić w maszynce do mielenia mięsa. Do zmielonego mięsa dodać sól i pieprz do smaku. Wymieszać. Wodę wymieszać z mąką, jakiem i szczyptą soli. Powstanie luźne ciasto naleśnikowe. Kostkę masła podzielić na 18 trójkącików. Ze zmielonego mięsa utworzyć 18 kulek. Kulkę z mięsa rozłożyć równo na ręce. Można rękę zwilżyć wodą i wierzch mięsa na niej rozłożonego. Dzięki wodzie mięso nie będzie się tak kleić. Na to ułożyć trójkącik masła oraz posiekaną natkę pietruszki (szczyptę). Następnie mięso zawinąć tak, żeby trójkącik z masła i pietruszka znajdowały się w środku. Formując nadać kształt devolaja. Wszystkie kulki z mięsa przygotować w ten sam sposób. W garnku rozgrzać tłuszcz lub we frytkownicy. Każdego devolaja obtoczyć najpierw w bułce tartej, następnie przełożyć do ciasta naleśnikowego i znowu obtoczyć w bułce tartej. Smażyć na rumiano w głębokim tłuszczu w 160 st C. Po usmażeniu odsączyć z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku. Podawać na gorąco.

Devolaje podane na talerzu od Porcelana Bogucice .

18 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Nawet moja córka, która za mięsem nie przepada takiego devolajka zjadła z apetytem :)

      Usuń
  2. Pysznie wyglądają! Ja kiedyś próbowałam je zrobić ale nie zmieliłam mięsa i mi nie wyszły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Mi kiedyś też nie wychodziły - masło uciekało jak nie robiłam z mielonego mięsa :)

      Usuń
  3. Wspaniałe kotleciki Kasiu. Dziękuję za przypomnienie - daaaaaawno nie robiłam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Kochana czas nadrobić zaległości :)

      Usuń
  4. Takie kotleciki to ja bardzo lubię . Pycha

    OdpowiedzUsuń
  5. pysznie wygladaja Twoje devolaje !!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. obiad pierwsza klasa, do tego ziemniaczki i surówka i mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam z masełkiem i pietruszkom :D mniammm

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie popularne, jadłam mnóstwo razy, ale nigdy nie robiłam. Muszę spróbować, Twoje wyglądają super ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. strasznie dużo panierki,a po za tym nie są takie równe jak z piersi się robi,ja sie nie przekonałam

    OdpowiedzUsuń